Gå till innehåll
TruckSims.se - Ett lite trevligare community
Mattias P

Mattias snickerbo' 2.0

Recommended Posts

Ny hemsida, då kan man ju lika gärna ha en ny, fräsch och uppdaterad tråd.

Nicklas har som ni kanske sett jobbat hårt på vårt nyaste projekt, en av Jakob Pedersens otroligt mysiga bilar. Utöver att hitta referenser i havet av bilder tagna med mikrovågsugnar och potatisar så har jag även denna gång fått äran att stå för allt det grafiska. Så medan Nicklas har suttit och svurit över flares, har jag knåpat i Photoshop och lyckats få fram dessa småbitarna.

Lundby_Dekaler.jpg

Inga några jättesvåra grejer direkt men pilligt och tidskrävande. Nästa steg kommer att bli att gå vidare på hytt och chassi med dom större elementen som jag hoppas inte ska bli alltför jobbiga.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då det inte blev något jobbat på bilen förra helgen så tog jag mig ett ryck idag (igår?) och lyckades till största del att få chassit klart. Det trots att Blender har påmint mig gång på gång varför jag avskyr att hålla på med UV-mappning, i övrigt har min inställning varit "Ingen detalj är för liten i jakten på perfektion", något jag hoppas jag kan ta vidare när jag nu går över till hytten.

37926680014_026131d802_c.jpg

37926684054_f7e6b6c754_c.jpg

26868478699_9e138576a7_c.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Solskyddet och grillen blev nu ikväll provisoriskt färdiga, resten av hytten är helt UV-mappad och inväntar bara lite färgstänk ifrån Photoshop vilket får bli nästa projekt till kommande helg.

38661618311_87d74ce9fb_c.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tog sin lilla tid men jag jobbar efter principen att om jag inte känner för det till 100% så jobbar jag inte på projektet. Där är fortfarande en del "room for improvement"  men basen är satt och har man turen att se bilen irl igen så kan man ta ett par extra referensbilder och göra en ordentlig uppfräschning vid ett senare tillfälle.

42480281842_80e3d898e8_c.jpg

40723796510_9024433222_c.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finlirade lite med skinnet, mestadels relaterat till UV-mappningen men där är fortfarande en del som kan justeras innan jag blir nöjd på riktigt. I övrigt är jag helt förälskad i bilen, säg vad man vill om alla våra byggen under åren men där är inget bygge som kommer i närheten av lika mysig setup på belysningen.

41131848840_e7ec371e56_c.jpg

41131848570_e2518961c9_c.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Satt och pillade på mitt staket till FH4:an när jag fick den briljanta idéen att sätta dit blixtljus och markeringsljus. En halvdag och ett par gråa hårstrå senare hade jag modellerat nya ljus och fästen till extraljus.

28089435177_f4dfc9c031_c.jpg

42056708925_29148eb845_c.jpg

3 timmar sedan, Nicklasmp sade:

Nu väntar vi bara på att den dyker upp i skåne så ska vi se till att göra klart hela ekipaget.

Håller tummar och tår 😰

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu