Gå till innehåll
TruckSims.se - Ett lite trevligare community

Recommended Posts

Okej, gör det skillnad om jag installerar spelet från orginalskivan? Har spelet på skiva och kan installera det på min andra dator och testa iofs! Denna dator har ingen DVD-läsare! Tyckte mest det var bekvämt att ladda hem det och spela direkt, kan ladda hem ett ocrackat och köra via min cd-key annars, det borde väl bli samma sak som att använda min köpta version!

Men i vilket fall så fungerade det bra när jag tog bort scandinavienmoden! Tack sålänge!

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Okej, så det är bara att ladda ner steam och köra? Kanske lika bra i vilket fall som helst, kollegan sa nått om att multiplayer var genom steam! Men kommer scandinaviamoden att fungera om jag kör med orginalnyckeln genom steam eller ligger det felet någon annanstans?

Länk till inlägg
On 08/09/2014 at 14:27, Jimboslusk sade:

Okej, så det är bara att ladda ner steam och köra? Kanske lika bra i vilket fall som helst, kollegan sa nått om att multiplayer var genom steam! Men kommer scandinaviamoden att fungera om jag kör med orginalnyckeln genom steam eller ligger det felet någon annanstans?

Så länge du kör med rätt version av Promods så kommer det att fungera, i dagsläget är det version 1.71 som gäller för spelpatchen 1.12.

Länk till inlägg

Alltså, jag har inte haft någonting på steam förut, alls, lyckades skapa ett konto igår efter mycket om och men, så nu har jag aktiverat och laddat ner spelet där via min cd-key från mitt fodral här och så långt var allt bra! Men när jag sen försöker skapa konto online och registrera med samma cd-key så står det att den redan är använd... THE SPECIFIED SERIAL CODE IS INVALID OR ALREADY ASSOCIATED WITH AN EXISTING ACCOUNT.

Är det då mitt steamkonto den menar nu när jag försöker "Anslut profilen till långtradarvärlden"?

Haha känns som jag inte kommer hinna trucka nått denna lediga dag heller... Får vänta till julhelgen ;-)

Länk till inlägg
On 10/09/2014 at 16:41, Jimboslusk sade:

Men när jag sen försöker skapa konto online och registrera med samma cd-key så står det att den redan är använd... THE SPECIFIED SERIAL CODE IS INVALID OR ALREADY ASSOCIATED WITH AN EXISTING ACCOUNT.

Menar du på World of Trucks? Du behöver inget konto där för att spela själva spelet. Det är väl mer till för om du vill ladda upp dina bilder från spelet, vilket man kan göra vart fan som helst egentligen.

Länk till inlägg

Hej igen, har fortfarande kvar problemet med att spelet krashar direkt när det startar, men nu är det i alla fall aktiverat i Steam ;-)  Om någon som kan det där med bråkiga mods så får den mer än gärna slå ett getöga i mina loggar och berätta för mej vad som jävlas! För som sagts tidigare så fungerade spelet felfritt för ca ett halvår sedan med dessa mods, har uppdaterat scandinavienmoden men blir ingen skillnad!

game.crash.txt

Länk till inlägg
  • 9 months later...

Hej igen! 

Har precis installerat om spelen, alltså ETS2 Gold, lagt in de mods som jag hade förra gången samt uppdaterat med senaste uppdateringen. 

Spelet fungerar inte alls, någon som har lust att hjälpa mej att hitta lösningen?

Bifogar en craschfil som jag själv inte kan utläsa fel ur!

game.crash.txt

Länk till inlägg
  • 1 month later...

Nu är problemet nästan borta, var ju bara att vänta ut tills det kom en officiel DLC att köpa genom Steam... 

Däremot så verkar inte ett enda av dom gamla modsen fungera längre, men det gör inte så mycket. Det stora problemet med Sverige-kartan är ju löst!

Länk till inlägg